Een nieuw jasje voor Bizztopia

Waarom een nieuwe jas?

Ik koop zo af en toe nieuwe kleding, of ga naar de kapper. Ik neem aan dat jij dat ook doet? Ik doe dat omdat ik soms behoefte heb aan iets nieuws, een nieuw uiterlijk, een nieuwe jas. Gewoon omdat ik me daarna beter voel, en er blij van word. Dat is een goede reden toch?

Ook een bedrijf heeft eens in de zoveel jaar behoefte aan een ander uiterlijk. Vandaar dat we voor Bizztopia ‘een nieuw jasje’ gezocht hebben. Een nieuw jasje in de vorm van een nieuwe website. Maar, nog belangrijker: bij bedrijven moet behalve het uiterlijk soms ook de boodschap aangepast worden. Door de jaren heen verandert de insteek van een bedrijf (of een coöperatie in het geval van Bizztopia), de focus komt anders te liggen. Idealen van het begin blijken onhaalbaar, maar er komen ook nieuwe idealen bij. En als dat gebeurt moet de inhoud, de boodschap, ook aangepast worden.

Het meeste bijzondere van Bizztopia is natuurlijk dat we in een voormalige pastorie ‘wonen’, onder het dak van @Paulus, samen met een heleboel kunstenaars en andere bedrijven die ook allemaal een plekje in de voormalige kerk ‘bewonen’. @Paulus biedt ruimte voor creativiteit en ondernemerschap, en het is vooral de connectie met @Paulus die we nu meer in beeld brengen. Je kunt bij Bizztopia terecht voor werkplekken (flex of vast), en voor meer incidentele huur van ruimte. Maar ook @Paulus biedt die ruimte, het is maar net waar je het voor nodig hebt.

Verder is de nieuwe website makkelijker in onderhoud en opzet. Zo is het bijvoorbeeld veel makkelijker geworden om nieuwe leden in het overzicht erbij te plaatsen (of te verwijderen) en is duidelijker en overzichtelijker wat Bizztopia precies te bieden heeft.

Ik ben, als vormgever en webdesigner van Bizztopia, trots op het resultaat en benieuwd wat jij vindt!

Monique van Helden, GRAPHX 66
(Gastblog)